Chiagrød 1

Som skrevet i går, vil jeg prøve at eksperimentere lidt med at få chiafrøet mere ind i min kost.
Da jeg samtidigt har det problem at jeg faktisk spiser lidt for lidt mad, fordi jeg ikke føler mig sulten, så tænkte jeg at jeg ville starte med at lave en god grød, som jeg kan spise til morgenmad. Jeg orker nemlig ikke spise æg hver dag.
Grøden sættes over aftenen før, så den er bare lige til at tage ud af køleskabet og røre op med de bær/nødder du ønsker. Hurtig morgenmad – det kan næsten ikke være nemmere.

Grøden smager dejligt cremet og jeg må indrømme at jeg er positivt overrasket og denne grød kommer til at udgøre en god del af min morgenmad fremover.

Chiagrød og kaffe med kokosolie er et godt og mættende morgenmåltid.
Chiagrød og kaffe med kokosolie er et godt og mættende morgenmåltid.

Ingredienser 1 portion:
1½ spsk chiafrø
½ dl piskefløde
½ dl sødmælk (hvis ikke du ønsker mælk, tager du bare mere fløde)
1 dl græsk yoghurt 10%

Bær og nødder til topping

Sådan gør du:

Om aftenen:
Alle ingredienser undtagen bær og nødder røres sammen og stilles i køleskabet.

Om morgenen:
Grøden tages ud af køleskabet og røres igennem.
Toppes med hakkede nødder og bær efter smag og behag. Klar til servering.

Jeg synes selv at grøden er sød nok, idet både fløde og græsk yoghurt smager sødt, men ønsker du mere sødme, kan du tilsætte sukrin efter smag og behag.
Ønsker du en mere cremet grød, kan du tilsætte lidt ekstra fløde om aftenen.

Nemmere bliver det ikke, vel?? 🙂

Velbekomme!!!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *